hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > تامین کود اوره از چهار مبادی کشور برای  کشاورزان  گلستانی

مدیر شرکت خدمات  حمایتی  کشاورزی  استان  گلستان

تامین کود اوره از چهار مبادی کشور برای  کشاورزان  گلستانی

مدیر شرکت خدمات  حمایتی  کشاورزی  استان  گلستان در خصوص وضعیت کود شیمیایی توزیعی در استان گلستان  با اشاره به تامین کود اوره ازچهار مبادی  کشور  شامل ، پتروشیمی پردیس عسلویه ، شهید رجائی بندر عباس ، بندر امام و پتروشیمی بجنورد گفت: از ابتدای سال تا کنون89 هزارو 316 تن از این چهار مبداء تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

سید صمد ضیائی در خصوص وضعیت کود شیمیایی توزیعی در این استان با اشاره به اجرای طرح‌های خدماتی و حمایتی اظهار داشت:  با توجه به نبود مشکل در تأمین و توزیع کود در استان افزود: تا کنون در سال‌جاری حدود 79 درصد کل سهمیه ابلاغی به استان تحویل کارگزاران شده است. و بیش  از 26  هزارتن  هم مانده  سهمیه ابلاغی  تا پایان سال است. 
 وی تصریح کرد: قیمت کود‌های یارانه‌ای هیچ تغییری نکرده است و همانند قیمت سال گذشته در حال انجام است
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اظهار داشت: کود‌های پایه برای کشت پاییزه باید به‌موقع در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و هم اکنون  نیز بیش  از 8 هزارو388 تن  کود اوره در انبار های  استان ذخیره  سازی   شده است  و این امر به منظور  دلگرم شدن کشاورزان برای  مدیریت  بهتر در امر  تولید انجام شده است. 
وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی فعلی گلستان سبب تحریک رشد گیاهان زراعی و طی کردن مراحل رشدی زودتر از تقویم زراعی سال‌های قبل شده است  لذا  به کشاورزان   توصیه کرد :ازمصرف بی رویه کودهای ازته در ابتدای رشد گندم که رشد سبزینه گندم را بیش از حد می‌نماید خودداری  نمایند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد